Andrew Beckett (Tom Hanks) Philadelphia legjobb jogászcégénél dolgozik, ám amikor főnökei meneszelik, hogy AIDS-vírustól szenved, egy átlászó ürüggyel elbocsátják. Andrew nem hagyja annyiban az őt ért igazságtalanságot, és bíróságra viszi az ügyet. Betegsége és a perelt felek személye miatt azonban nem talál védőügyvédet, mígnem az előítéletit nyíltan felvállaló Miller (Denzel Washington) mégis elvállalja a védelmét.
A Philadelphia nem annyira a homoszexualitásról vagy az AIDS-ről, mint inkább a bármilyen típusú hátrányos megkülönböztetésről szól. A film a város nyitóképével kezd és egy családi videó felvételeivel zárul, ezzel is azt az tényállítását sugallva, hogy a kisebbségek (jelen esetben a homoszexuálisok és/vagy az AIDS-ben szenvedők) is a társadalom természetes alkotóelemeit képzik: a város a tágabb, míg a család a szűkebb kultúrális környezetet jelenti. Johnathan Demme filmje a legtöbb aspektusában fekete-fehér tanmesét farag Andrew ügyéből (lásd Jason Robards egysíkú karakterét), egyedül a fekete ügyvéd személyén keresztül tesz kísérletet a tolarencia problematikájának érzékeltetésére, ám azt túlzások nélkül, hitelesen teszi. A Philadelphia egy érzelmes, oscar-vadász, de jó izléssel megrendezett darab, ami elegánsan lovagolta meg a 90-es évek divattémáját, és egycsapásra fajsúlyos színészt faragott Tom Hanskből.